Monday, August 16, 2010

Hari Pertame Sebagai Pekerja

Lepas solat suboh, aku sambung tito balik... dan bangun semule pada jam 8.15pg... 
aku mule berciap, aku mengenakan bju kurung ijau dan tudung itam...
belom ade rase lagi nak pkai kemeja.. baju kurung lagi selesa bg aku... 
aku pun kua rumah 9.55am.. sebab opis aku dekat je... 5min je jalan... 
opis ku dekat sangat dengan rumah.. 



Disini la tempat aku bekerja... sebenarnye... nie kali kedua aku keje kat sini..
dulu.. aku buat praktikal pun kat firm nie jugak... 
Y.M.Wong & Co... 
aku panggil bos, mr.wong je.. die agak berusia.. thn nie x silap aku umo die 71thn... 
aku la satu-satunye pekerje die... dulu mase aku praktikal pun aku sorong2... 
klau bosan tu.. sampai tertito aku.. walau macam mane nyenyak pun aku tito,
aku mst terjage bile dengar tapak kasut die naik tangge or bunyi kunci... hehehe

Tapi ari nie aku x tito pun... mule2 agak bosan... bile da stat tekan kalkulator.. 
jadi syok la... kejap je rase nak balik.. ok la kan, aku x tito pun...
yang paling best... hehehe.. gaji... boleh tahan... 
pade mule nye.. aku target 800 je.. mak pun ckp cmtu...
tapi... x sangke lak aku.. heheh mr.wong bg 1K...
pas 3 bulan bru ade ++... hehe.. 
mr.wong memang baik... sangat baik hati..
sepanjang aku praktikal die xpenah marah..

bile aku bg tau mak.. mak kate... mak nak aku tros kje.. klau boleh buat part time stdy..
skang bukan senang nak dapat kje.. so aku setuju je.. cepat sket aku kawen.. hehe
so, klau dapat sambung U dekat area selangor nie ok la.. tapi klau dapat lua kl...
terpakse la aku benti keje.. 

tapi................................ :'(


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...