Wednesday, September 29, 2010

sambungan cite semalam....

semalam aku cite pasal kad.... kad anniversary aku ngan b yang pertame... ari nie pulak aku nak sambung cite pasal present bufday abi... hahhhhh... ingat x aku ade update blog cite pasal aku g klcc sorang2.... memang pade mulenye aku dah masuk kedai hadiah.. tapi banyak gift for gurl... so.. aku tengok2 je la... kot2 ade yang berkenan dihati yang sesuai untuk b... sambil aku jalan2 tgk barang kat kedai tu.. aku terpandang pen dalam almari kace... aku g tgk dekat2... waaoooooooooooo Parker... harge boleh tahan dahsyat... tapi xbyk choice... hahhhh aku pun terpike yang kat tingkat atas ade Kinokunia... Kinokunia lebih terkenal dengan kedai menjual pelbagai buku... tapi aku ade prasan.. ade jugak jual stationery.. mesti ade jual pen mahal2 punye... aku pun tanpa berlengah naik atas tros... sampai je kedai tu.. pen yang aku cari dulu... banyak gile pen untuk dijadikan gift.. sampai xtau aku nak pilih mane.. harge pulak xtertahan aku tgk..

aku mule memilih pen pilot.. tapi aku tau b x ske jenis ink kering.. b suke ink basah... pastu pulak b suke pen yg klik2... b x suke pen yang kene bukak penutup.. so, pilot terpakse aku tolak tepi... aku pun tgk Parker.. cantik.. kotak die pun ok je.. mule2 tu aku nak beli satu pen je.. tapi dalam kepale dok congak... klau aku tambah cket lg boleh dapat due... kotak die lagi special dari yang biase.. limited edition pulak tu.. aku pun tnye la akak yang jage tu.. ade wane ape lagi.. die kate ade merah tapi tinggal silver/putih je... abi suke merah.. tapi kat mate aku.. cantik lagi silver... aku pun try pen tu.. satu biase klik2.. yang satu lagi bukak tutup die pen basah... cantik2... aku suke.. aku pun tanpa berpike panjang.. tros amek.. harge tu x kesah la... tutup mate je... b lg byak abes duit kat aku...

pas g bayar... aku xtau nak g mane dah.. sebab dalam msg aku ckp kat b aku jalan2 window shopping... so, aku rase nak abeskan mase aku p makan kfc... pade mase tu... dalam purse aku tinggal 20hengget je.. aku ingat nak makan set jom jimat... memang slalu g kfc aku amek set tu pun.. tapi mase tu.. set tu dibekukan sampai ahkir september kalau aku x silap tgk... so, aku pun oder set zinger buger.. aku saje makan lambat2.. sebab aku pk pas mkn tros nak balik.. tp tkut x logik la b pk g klcc kjp je.. pas selesai makan aku jln2 kat Iseten... aku tgk pen yang aku beli tu ade jugak.. harge pun same n coler merah ade... hehe..

sampai rumah aku tunjuk kat mak.. mak kate uuiittttt PARKER.. mesti mahal.. mak tnye harge.. tapi aku bg tau harge kurang cket dr harge sebenar.. hehe takut mak marah.. tapi aku tgk mak x kesah pun.. nyesal pulak x berterus terang... seminggu lebih jugak aku simpan pen tu sebelum aku pos kat b.. sebab kene tunggu aku siapkan kad dulu.. huhu..

nie lah hadiah untuk abi...

idea yang datang secare tibe2... tapi bile pike2 balik, bagus jugak aku beli pen kat b.. sebab bulan 10 nie abi dah stat nak mengaja balik... so, mi harap b pkai tau.. jangan simpan je...



bile abi dah dapat brg yang aku pos kemarin.. b kate die terkejut aku adiahkan parker.. dah la die bukak depan mama.. mama kate mesti beratus.. b tros masuk bilik call aku.. mase tu aku kat opis tgh keje...

abi : mi, watpe?
aku : wat keje la... nape b?
abi : mr.wong ade x?
aku : xde baru kua..
abi : bape ratus mi beli parker tu??? (dengan suare yang ketat)
aku : hahhh...?? parker ape.. (saje buat xtau)
abi : b tnye... bape ratus mi beli parker tu?? jawab la..
aku : b x ske ke? (mate aku muke berkace)
abi : nape mi abiskan duit.. kan b da cakap xpayah beli... dah la beli parker ori lak tu...

bla...bla...bla.... (panjang citenye)

b suke n teramat la suke... aku pun xtau parker tu ori.. b kate dalam kotak tu.. ade waranty card lagi... aku bagi ape yang aku mampu je.. xdela sampai beratus lagi duit aku abis... lagi pun mak penah cakap... skali skale aku kene bagi present yang best2 kat b, sebab b betul2 sayang kat aku.. mak yang cakap.. aku ikut je la.. so, b jangan mara mi ok!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...