Saturday, March 30, 2013

My DIY mini pelamin

assalammualaikum.....

entry kali nie nak cite pasal DIY mini pelamin.. aku takde la plan serius sangat pada mulenye.... bila fikir malu time nak disarungkan cincin, fikir nak jimat... mak suggest dok dalam bilik je... macam orang dulu-dulu... hehehe... tapi abi berpantun pulak...

so, aku pun bincang ngan mak, mak kate ok je... buat sendiri... disebabkan umah aku takde ruang yag mencukupi. hall ruang tamu dah tentu dibanjiri kaum kerabat abi, untuk duduk berbincang dengan family aku... soooo, aku decided buat dekat hall tengah. Tempat ahli isi rumah aku selalu lepak tido baring sambil nonton TV.

untuk buat sendiri.. kene la cari yang simple2 je kan... aku dah terfikir lame untuk buat bunga kipas. cume banyakkan lg meggoogle untuk tgk warna apa yang sesuai, cara buat dan sebagainye la...

mak dah suruh buat sikit2... supaya tak la kelangkabut bile last minute.. tapi aku seminggu sebelum baru sebok nak beli A4 paper... mula2 bli 60 helai. 3 warna. selang dua hari beli lagi 80 helai, dan hari terakhir... jumaat beli lg 80  sebab x cukup2 lg nak penuhkan dinding... hahaha

kamis malam, sambil buat bunga kipas, sambil aku tampal kat dinding.. mak n gg je yg tolong malam tu...

mase hari jumaat tu, aku tak amek cuti... abis je keje, sebok g beli itu ini.. sampai umah terus continue buat bunga kipas.. tapi sebelum tu betulkan dulu mane yg dah tertanggal.... malam tu, mak, kak wani, gg, hanna, kak inda.. sume tolong... ade yg tolong lipat, tolong gunting, tolong lekatkan soletape, dan aku tolong tampalkan di dinding.. nak menangis jugak la bile pukul 9 lebih tak siap-siap lagi... secara ringkasnya, semuanya siap lekat didinding lebih kurang pukul 11.

tu baru yg kat dinding... nk boh kusyen n bantal tu... kene tunggu siap sapu rumah bentang kapet... senang cite... sume tu siap dalam pukul 3 lebih.... huhhhhhhh mase tu aku ngn mak je bertahan.... xboleh nak siapkan cepat sbb umah bersepah... kene setelkan sume baru boleh siapkan pelamin tu....

ok... cukup la... jom tgk gamba pulakk..

  

in the making.....

Finally.....



....repost...
...suke pic nie...
Sekian....

SA.



PM/WHATSAPP
017-5650 783

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...