Saturday, January 22, 2011

Bertukar

Ape yang bertuka??

bile nak cite pasal sesuatu bende yang melibatkan pertukaran dari yang lame kepade yang baru.. teringat pulak mase zaman sekolah dulu... masuk je tahun baru, nak mulekan alaf persekolahan yang baru, mesti nak baju baru, kasut baru, bag baru, pensil box baru, kalau boleh semua nak baru dari kepale sampai ke kaki...


tapi, sekarang aku bukan sekolah lagi, masuk tahun baru, mesti ade azam baru.. yang semestinye, azam setiap tahun aku tak penah capai.. hehehe... so, salah satu azam tahun nie, aku dah plan lame dari tahun lepas.. seperti yang sedia maklum, selame aku idup nie, aset paling mahal yang aku beli sendiri ialah hp nokia N70 tu... mase aku aku beli tu, baru kua, sebab tu harge mencecah 1k.. hasil gaji yang aku kumpul mase kaje kat klinik dulu 3 thn lepas sebelom masuk blaja kat poli.


soooo............ tahun nie.. aku memang dah bajet nak kumpul aset lagi.. hehe.. dah lame aku dok usha je ngan abi kat tenet... impian memang nak iphone.. tapi lame sangat nak tunggu, so.. aku amek klon yang hampir2 ngan iphone.. hehehe.. Nokia X6... walaupun tak 100% macam iphone, tapi 50% tu ade la.. hehe tetap best.


ok, aku beli secare online... abi yang tolong deal kan... aku dah tanye kat kedai.. klau yang AP dalam 900++.. so, aku decide beli online lagi bagus.. murah dan ori... siap ade warranty card dari nokia center.. pade mule hye, mengikut plan yang dibuat oleh abi, aku yang patut g jumpe orang yang jual tu untuk ambek hp. tapi sebab risau.. abi mintak tolong kawan baik die yang dok area ampang nie g amek hp tu kat batu caves... cian kawan b.. nasib die baik.. malam tu jugak kawan b bagi kat aku..



besttt... pakai hp touch screen nie.. untuk pengetahuan, hp baru aku nie, tak boleh touch gune kuku.. kene gune jari jugak.. sebab tu aku kate macam iphone.. hehehe camera pun best.. 5mp, 3.5G.. macam2 lagi la... ohhh ye, lupe nak bagi tau, hp nie jugak tak gune memory card mcm N70... hp nie memang dah die keluarkan dengan wane biru n 8gb.. so, boleh masuk lagu banyak2, n snap pic puas2...


Kenape aku pilih Nokia X6 nie??? bukan ke kat pasaran n kat lua sane ramai orang berlumbe2 nak pakai Blackberry.. ntah la.. hati aku memang tak berkenan langsung kat blackberry n sewaktu dengan nye... sebab banyak sangat button... serabut sangat aku tengok... screen pulak kecik.. tak puas nak tengok.. hehe.. lebih kurang macam aku tengah kutuk N70 aku la nie.. hehehe.. bak bate abi, macam kacang lupekan kulit.. kene ke??? haahahahahaha


dah seminggu kot aku pakai hp nie.. xde masalah pn untuk aku menyesuaikan diri... best.. kadang2 tu aku bagi hanna sampai menangis sebab die berebut nak main game kat hp aku nie.. tp bile mimi die dah sampai.. xde la.. die pulak dok tayang iphone mimi die.. siap tak bagi aku tengok die main game ape... geram betul aku.. huhuhuhhhhh


pape pn... thank kat b yang sanggup melabur sedikit untuk pembelian aset mi nie.. hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...