Friday, August 13, 2010

Ceritera petang tadi

bile dah penah ngadap lappy sampai 3jam.. bru nak sedah ari semakin petang... niat dihati nk g bazar dekat cnie... bukan nak beli mkanan pun.. saje... jalan2.. sambil abiskan waktu yang ade.. klau dok umah tengok jam.. boleh meleleh air mate aku.. sebab jam tu aku rase x gerak2 pun...

so, aku ajak rara g bazar... bazar tu rase cam jauh... tapi bile da jalan sambil menyebang.. jadi dekat pulak.. mule2 rase macam x jadi je.. sebab ujan turun, baru ari nie la die nak turun.. semalam xmo turun... so aku tunggu la sampai rede cket... tapi bawak jugak payung... naseb baik la time tu hanna (anak buahku) tengah mnd dengan adik ku GG.. klau x da satu halangan besar aku nak g bazar...

perjalanan mengambil mase dalam 10min.. sampai sane da renyai.. mule la bersesak dengan payung... bazar die xde la besar mane pun.. tapi bentuk die ade due lorong.. macam bazar kat taman siswa... so  untuk mengabiskan mase kami disane, pusingan pertaman hanye lah untuk meninjau juadah yang ade... pusingan ke2 bru stat membeli... aku satu g gerai yang rmai orang n kene beratur.. sebab klau boleh nak sampai umah dalam 7.15... sumenye yang aku nampak sume rase nak beli... terutame laksam... tapi x beli pun... aku rase rugi sangat kalau kua duit kat bazar nie.. x same cam kat jitra.. :(

tige kali kami tawaf... ape yang kami bawak balik ialah murtabah ayam 1 (rm2), roti john yang x bape nak sedap (rm3.5) dan kueh famosa (abi yg bagi name) actually samosa yng kecik giler n rase tah pape 2 (rm1)... x puas ati betul la... da la balik dalam ujan.. geram2...

nasib baik mak masak lauk sedap ari nie... aku x nampak ape dah.. lepas teguk air tebu yang sejuk aku teros senduk nasi... udang da panggil2 aku... sedapnye... orang lain sebok mam piza yang along bawak... aku sorang je mam nasi.. hehe sampai aku dah x larat nak bangun dr kerusi... sampai sekarang pun aku x mam lagi piza tu.. kenyang teramat sangat..

pizza... tunggu aku... akan ku makan mu sebelum tito... (*.~)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...