Saturday, June 9, 2012

Hampir dua tahun. Terima Kasih.

bermula sebagai pelajar praktikal selama 6bulan... setahun kemudian menjadi pekerja sehingga tarikh keramat 31 May 2012.



12/01/09 To 11/06/09 - Latihan Industri
12/06/09 To 15/07/09 - suka rela extend
16/08/10 To 31/05/12 - Pembantu Juruaudit

pada mulanya, aku kne cari campany untuk buat praktikal, sepupu aku bagi 1 copy folder senarai audit firm area KL dan Selangor.so, dalam mase mencari tu.. ternampak satu campany alamat die dekat Taman Kosas. Dekat sangat la ngan rumah aku. so.. aku pun call tanye... die kate nanti die call balik.  risau sangat sebab member lain sume dah dapat tempat. ade jugak aku call tempat lain tapi xde kosong untuk student praktikal.

seminggu jugak aku tunggu... aku masih ingat lagi, Mr.Wong call balik mase aku dalam keta Jaz otw nak pergi Pejabat POs. Mr.Wong kate die setuju amek aku. Lega sangat. Balik cuti semester mase tu aku g opis die tuk bagi resume n pape form yang memang kne bagi die.

1st Day.
aku sampai awal. Mr.Wong xsampai lagi. aku tunggu je kat lua opis. 1st day aku pkai baju kurung Pink. hehe masih segar lagi di ingatan nie. Mr.wong stat cite pasal ape yang aku kena buat. tapi secara overall aku buat keja semak2 yang membosankan.

sampai masa untuk aku sepatutnya tinggalkan company tu, aku mintak sambung. sebab duk rumah pun xde watpe..keja dapat la duit poket jugak tuk aku bawak balik Jitra tuk enjoy. hehehehe

2010.
Tamat je diploma. mak dah suro aku cari keja. dan tempat pertama yang die suro tanye adalah dekat Mr.Wong. tapi aku malas lagi. aku ckap nak rehat n tunggu konvo. Selesai je konvo bulan 8. awal puase. terus aku call Mr.WOng tanye. 2kali jugak aku call die... nak tunjuk aku brsungguh2 nak keja ngan die. lagi pun mase xkeja aku hanya dapat allowance RM100 sebulan je dari mak .mane lah nak cukup. sebab tu aku nak jugak keja.

Gaji permulaan Mr.Wong bagi RM1000. cukup banyak dah bagi aku sebab dekat n lunch pun aku balik makan. sangat jimat. tapi...................... bile dah lame2 keja sane bosanla. duduk sorang2 kat opis. keja xtentu. kadang ade,kadang xde. buat aku makin malas.Dalam mase nie aku setuju nak sambung degree secara out campus. Banyak jugak mase kat opis aku curi tuk tido,main game, bace buku dll.

Specialnya keja dengan Mr.Wong, aku boleh cuti bile-bile mase. die xpenah bagi tau pun pasal cuti aku brape hari. tapi aku xpenah la amek kesempatan saje2 cuti. aku kalau amek cuti mesti ade program ngan family atau g kat b. xpenah pun aku amek cuti dok umah saje2. dan specialnya lagi adalah ade cuti untuk study. contoh macam aku nak g daftar ke, midterm n final.

Mr.WOng memang best. tapiiii...... aku dapat offer lagi elok. so.. aku buat keputusan tuk tinggalkan die. dan dalam mase yang sama die jugak tolong aku pasal aku nak keja kat company baru tu..(yang nie xleh cite la) hehehe

Okla,tu je yang dapat dikongsikan kat sini.

To: Mr.Wong,
Thank you so muchhhhh! 

Selamat Tinggal.
semoga kita berjumpa lagi dan keep in touch.
Bye..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...