Wednesday, March 27, 2013

Engagement Day

tarikh 23.03.13 dipilih oleh mama b pada 5 bulan lepas...

alhamdulillah, segala yang dirancang untuk tarikh tersebut berjalan lancar dengan izin Allah..

syukur... alhamdulillah sekali lagi...

dah 4 hari aku menjadi tunangan orang... tapi kadang-kadang terlintas difikiran... betul ke dah tunang nie? betul ke segala yang dirancang dah pun selesai... bile aku tengok cincin yang tersarung di jari manis, baru tersenyum... dan Yakin... Ye..... semuanya telah pun selesai... aku bukan bermimpi lagi...

maybe perasaan nie datang sebab segalanya berlaku terlalu pantas... atau aku yang terlalu sebuk pada hari tersebut., sampai lupa... hehehe

kalau ikutkan mak, die nak buat simple je... nak suruh b bawak cincin dalam poket je... aku tak kesah pun mane-mane... mama b nak datang dengan dulang... means ada hantaran la... aku lagi tak kesah, sebabbbbbbb aku dah lame teringin nak deco dulang hantaran sendiri... hehehe

majlisnye hari sabtu, hari jumaat aku masih pergi keja.. hehehe maklumlah, keja private bukan banyak cuti pun... kene la berjimat cermat guna cuti... habis je waktu kerja jam 6 petang. terus ke sana ke mari.. pergi amek macaroon, beli buah, beli daun sirih... dll...

segala persiapan selesai jam 6.00 pagi hari sabtu... tu pun aku ngan mak je bertahan.. yang lain pukul 2a.m dah pengsan... 1jam je sempat tidur...  hahahahah excited la kononnyeee...

Ok... Jom tgk gamba satu... Satu dah la... Hehehe



make up di sponsor oleh dede (muni)... die taknak make up aku sebab die cakap aku cerewet.. taknak kene bebel... so, die suro kawan die yng make up.. selesai make up... mase nak pakai tudung pulak aku gelabah... sebab, aku hanya beli bawal 2 ton je.. tak nak pakai veil or selendang, kononnye xnak nampak over... tp mase tu jugak, kawan sekolah aku, yana & sya2 datang.. dieorag yg suggest letak selendang kalau ada... kebetulan pulak aku mmg ade selendang yng blink2 wane itam... memang masuk dengan baju yg aku pakai... terharu pun ye jugak dengan pertolongan dieorang.. disaat-saat genting tu... aku cuai dalam bab tudung coz aku bukan pakai berfesyen tudung sangat... kalau pakai bawal kosong tu je, memang tak berseri...

selesai perbincangan pihak lelaki dan family aku, mak panggil aku keluar. aku terus ke melamin mini DIY. hehehe elok je aku duduk bersimpul.. mama b pun datang... jeng jeng jenggggggg....

perkataan pertama yang keluar dari mulut mama b... "besanye mate awak"... hehehehehe dan bila nak sarung cincin, mama b cakap, "sejuknye tangan awakkk, macam ais batu" .... hehehehehe orang tengah cuak, berdebar, dan mcm2 lagi.. mesti la tangan sejuk tambahan pulak di saksikan oleh sepupu sepapat sedara mara b yang aku tak kenal lagi....

ok la... sambung lain kali.


SA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...