Wednesday, September 1, 2010

Ape dah jadi???

balik rehat tengah ari tadi . aku tersenyum melihat ade sampul besar bewarna coklet di atas katil ku . aku cume terbayangkan wajah ku yang sedang gembira atas pentas mengambil diploma tempoh hari .

tapi senyum ku terhenti tak kala melihat nama pengirimnya . sangkaan ku jauh sekali tersasar . TERKEJUT . ape yang harus aku buat . kenape sampai begini jadi nye . bukan ku pinta semua nya terjadi . saat ini juga terlintas di fikiran mengenai abi .

mak mula bertanya . siapa kah gerangan yang mengirim kan bungkusan itu . x dapat aku meneka kandungan dalam nya . setelah ku buka . tergelak ku sendirian .

sehelai tudung biru . dan sekeping kad raya . Yaallah . adakah ini dugaan yang kau beri atau inilah derita yang ku cari . patutkah aku berasa gembira dengan pemberian itu . apa yang terjadi sebaliknye sehingga kan aku dihadiahkan tudung itu .

apakah maknanya ???

lalu aku terus mencapai hp untuk memberi tahu abi perkara ini .

aku : abi dah abis mandi?
abi : dah , b tengah kelangkabut siap nie.
aku : abi , !@#*&% tu bagi mi tudung n kad raye
abi : suke la mi , abi x mampu nk bg tudung raye kat mi.
aku : abi.... mi x nak la.. x mintak pun sampai jd cmnie.

suara abi mula bergetar . akan ku terbayang air mate nye bergenang dengan cerita yang ku bisikkan ke telinganya . aku terkedu . tidak tahu berbuat apa . patutkah aku ucapkan terima kasih kepada pengirim .

kepala ku ligat berfikir . siapakah yang menjadi penyebab semua ini terjadi . salah aku , abi atau kami berdua . apa yang perlu kami laku kan . apa kah kesudahannya . tidak sanggup ku berpaling tadap . cinta ku hanyalah untuk dia . dia yang bernama Firdaus .

cukup sampai sini kisah antara kita . tidak ku mahu sesiapa terluka . semoga dengan apa yang terjadi ini membawa seribu hikmah dan pengertian .

* apa2 pun aku berterima kasih kepada pengirim , walaupun tudung tu mempunyai makne bagi mu , tapi aku tetap menganggapnya sebagai pemberian dari seorang sahabat *

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...