Saturday, September 4, 2010

aktiviti hari ini..

bangun pagi kul 11 . teros mandi dan bersiap . memang aku dah plan nak kua ari nie . cari tudung . kat masjid jamek . skali jalan TAR . abi berat ati nak lepaskan aku pegi sorang . so aku bawak gg . elok sangat la . mak pulak suro carikan tudung tuk gg . sejak2 aku dah mule berkecimpong dalam dunia pertudungan nie . gg pun follow skali . g mane je mesti die nak pkai tudung jugak . abes tudung aku kene kebas . jangan ditanye kenape tibe2 gg sebok nak ikut aku pakai tudung . hehe tapi aku nak bagi tau jugak . gg nak pakai tudung mesti sebab die x tahan tengok aku makin cun pakai tudung . so , die pun nak cun jugak la. hahaha . memang prangai gg camtu . die anak last . so xde sape lagi yang die nak ikut selain kakak die. boleh  dikatekan  ape je yang aku pakai mesti die nak pakai jugak.

ok , sambung balik cite pasal kua tadi . dalam kul 11.30 aku kua umah . mak anta sampai LRT . nak ke LRT pun dah dekat 15min . jem xpayah nak kate la . naseb aku x naik bas . LRT pun ramai jugak orang . turun kat masjid jamek . mule la pengembaraan aku mencari tudung . dari masjid jamek aku jalan sampai jalan TAR dekat2 ngan sogo . tapi x masuk sogo pun . bile lalu je blakang globe jalan sesat gile . JEM!!!!!!! pelik . jalan kaki pun jem , x boleh nak gerak langsung . aku pun x pasti ape yang membuat kan kesesakan penjalan kaki .

aku mule mencari tudung sarong untuk gg . susah jugak nak cari tudung tuk budak . ramai orang jual untuk dewasa je . penat bejalan dengan orang yang ramai . dahage gile . memang x terkate la . rase nak berbuke je . kat sepanjang jalan ramai pulak yang jual air tin sejuk n makanan . terliur aku tengok . naseb baik gg x banyak perangai . sebab gg pun puase jugak .

jalan punye jalan . aku nampak baju kurung . cantik . simple je . kain cotton bunge kecik . comel je . wane merah jambu . ade oren cket . harge 45rm . aku pun ape lagi cari la saiz . nak cari lain . lain yang dapat dulu . selesai cari tudung gg . aku dah penat saket pinggang dah . memang niat nak tros naik bas . x kesah da pasal tudung aku yang x beli2 lagi . otw nak g kat tmpat bas tu . ternampak satu selendang . memang masuk dengan baju aku . pastu ade pulak tudung syiria yang aku bekenan . ape lagi . x pk lame dah . beli n tros naik bas .

aku turun kat ampang point . sebab nak g bayar bill . lagi satu alasan aku turun sane jugak . sebab nak naik cab . hehe kalau aku naek bas turun nanti kene menapak baru sampai umah . klau naik cab sah2 aku tros sampai depan umah . penat x terkate . dahage lak tu . bile amek wuduk tu . rase nak minum je air paip tu . sampai tahap tu aku dahage sangat . hehehehe macam budak2 je . gg relax x bising pun .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...