Thursday, November 4, 2010

Seminar Bersama ICAA

huhhhhhhhhhhh...

buat kali pertamanye aku attend seminar yang ade kaitan dengan ape yang aku blaja n keje... mr.wong yang ajak pergi, di sebabkan die members of ACCA, so die boleh masuk free n staff of ACCA boleh dapat murah dengan hanya rm100... tu mr.wong la bayar tuk aku.. hehe


seminar nie dianjurkan oleh "The Institute of Chartered Accountants in Australia" singkatan nye ICAA, seminar bertajuk "Implementing International Standard on Quality Control" (ISQC)... speaker die perempuan, care die sampaikan pun best..

Aku tunggu mr.wong kat bustop pkul 7.30, agak nervous.. hehe mr.wong siap pesan pakai baju tebal nanti sejuk, n siap bagi tau aku die g cuci kete semalam.. hehe macam nak g dating lak.. hahahaha kul 8 baru die sampai, singgah umah anak die sebab nak bagi kunci rumah.. lepas tu kami terus menuju ke Mid Valley. Seminar akan di adakan d Boulevard Hotel. kire sebelah mid valley la.. dalam kete x banyak sembangkan...

aku agak takut bile tgk mr.wong drive.. bukan aku nak mengate.. mayb sebab die dah tua.. die buat jln raye tu macam die punye je.. hahaha aku doa selamat sampai n balik je.. kami sampai dalam 8.55am. seminar stat kul 9.. agak kelangkabut jugak la nak cari parking n hotel.. berpusing satu midvalley tu.. hehe..

sampai2 je, aku tros sign n amek name card... ingat nak masuk je..tp, mrwong nak minum coffee pulak dulu.. aku tunggu je la... masuk2 je, bende petame yang mate aku cari ialah, ade x pempuan melayu yang bertudung? huhhhhhhhhhhhh ade sorang, xdela segan sangat, dah la aku pakai baju kurung,waahhhh terpakse jadi pempuan melayu terakhir.. hehehe mr.wong tros je dok kat kusi depan skali, aku pun ikut je, tapi xde la dok sebelah die, aku dok blakang die, baris ke2... mule2 agak kekok jugak la, mejoriti yang datang semua cina, melayu ade 2, or 3 orang je.. klau aku x silap.. dah la aku baru je dalam bidang nie... dieorg sume tu ade yang akauntan, auditor, manager... aku pun buat relax je la...

aku memang dah minum nescafe siap2 mase tunggu mrwong.. sebab takut aku bosan n rase ngantok.. dari mule... sampai break for breakfast, aku ok lagi... boleh paham n x rase bosan pun.. rase macam masuk kelas audit je.. teringat pulak mase zaman study kat jitra dulu.. nape lah aku x blaja audit betul2 dulu, terdetik rase menyesal pulak..

sambung sesi ke2, aku dah mule menguap bayak kali, tapi mate masih cerah lagi.. memang kuat betul "nescafe black roast" yang dicadangkan oleh abi. tq b... secare kesimpulan nye, ape yang aku dapat simpulkan... seminar tu berkaitan cara2 pengauditan, terutamanye, camne nak buat paper work, surat2 yang berkaitan n macam2 la..

kejap je aku rase dah abis, ape lagi... saat yang ditunggu2.... LUNCH TIME..!!!!!!!! biase la, kalau makan buffet.. macam2 ada... sebaik saja amek sijil aku pun teros g makan.. boleh dikatekan sumenye sedap.. tapi aku x makan sume pun.. segan.. hehehe

sumenye sedap2...
kek die... sedap!!!



terase bangge pulak dapat sijil nie.. hehehe
aku jugak mule pk, nak jadi akauntan ke auditor???

" Thank you so much to mr.wong sebab ajak aku g seminar tu, x banyak.. ckit pun aku dapat jugak tambah pengetahun tentang auditing.. seronok sangat... klau boleh nak lagi tau mr.wong..... hehehe"


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...