Tuesday, November 16, 2010

Kisah raye diperantauan... hehe

baju kurung , t-shirt , seluar panjang , baju mandi , telekung , shampoo , berus gigi, ape lagi ye??? semua dah cukup kot... dah penat aku kemas satu bag... dari malam tadi. sebelum b sampai aku cume chek ape yang tertinggal . ok semua dah ready ... tunggu b sampai ambik aku je . esok aku akn beraye kat umah b , disebabkan cuti yang tak begitu banyak , 2, 3 orang housemate aku tak balik rumah masing2. termasuk la aku tak balik beraye di ampang.

Pagi Raye Aidiladha

pagi-pagi lagi aku dah bangun.. tapi xde la awal sangat.. lepas solat suboh, aku mandi dan bersiap... excited sangat nak p sembahyang raye... buat pertame kali selama aku hidup nie kali pertame aku nak p sembahyang raye... abi yang ajak, sebab dgr aku cite aku tak penah p langsung... aku dah siap tanye anis n hafal surah ape yang patut... setibanye kami di masjid, orang baru nak mula solat... ape lagi , kelang kabut la aku... main sarung je telekung, ntah mane pegi ayat2 yang aku hafal... sumenye hilang... hehehe... aku g dengan b n 2 orng adik die..

walaupun solat 2 rakaat je, tu pun dah cukup seronok.. bile tengok orang ramai2 datang masjid, semua pakai baju cantik2... kenangan yang takkan aku lupe kan... balik daripada solat, kami makan bersame... mama (mak abi) masak nasi dagang... sedapnye... ikutkan ati, nak tambah banyak2.. tapi segan... hehe petang tu kami jalan2 ke penang....

Hari raye Aidiladha ke-2

disebabkan kekenyang makan nasi kandar yang banyak dan lauk bermacam2 malam raye petame, aku sambung tito lepas solat suboh... nak dijadikan cite, boleh pulak aku telajak bangun... semua orang dah siap.. aku masih senyap dalam bilik, abi pulak bukan nak call ke ape... teros ketuk pintu bertalu2.... TOKK TOKK TOKKKKKKKKKKKKK!! aku kelangkabut bangun bukak pintu, tgk semua dah siap tunggu nak breakfast.. aku pun basoh muke je la, pagi nie, kami nak g main air di Bukit Merah Lake Town Resort.. lepas breakfast, kami gerak... dari pagi sampai ke petang... puas main air n jalan2 kat mini zoo...

>>>>>> haaaaaaaaaaahhhhhh, tula kisah raye aidiladha aku dirumah abi tahun lepas.

>>>>>> raye 2tahun lepas pun aku xbalik ampang, aku raye sorang2 kat umah sewa... sedih2.. klau dah kenal b mase tu kan best..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...