Saturday, November 13, 2010

Perasaan ini perlu ade?

ish...
kenape manusia nie perlu ada rase iri hati.. lebih kurang macam jeles la.. jeles dengan ape orang disekelilingnye.. biase la, sebagai seorang manusia, memang mesti ade rase tu.. baru la normal.. betul ke? betul la kot...

memang aku tak nafi kan, sikit ke banyak ke, aku penah rase perasaan tu, memang takde ubat pun untuk penyakit jenis nie.. so? aku normal la kan.. kan.. kadang2 tu perasaan or rase nie buat aku down, n kadang2 rase tak nak rapat dengan orang tu, sebab aku jeles.. hehe terok betul... tapi die kawan aku.. patut bangge la weh!!!

tak kire la dari segi ape, aku mesti ade perasaan tu bile situasi tu datang, memang dari dulu lagi camnie.. tapi aku lebih suke simpan dalam ati, cume ari nie je aku tergerak ati nak wat enrty pasal nie...

dari kecik lagi, aku slalu cakap dalam ati, "nape la aku tak dilahirkan dalam keluarga tu" mesti best... ape nak semua dapat... aku sedar, tak patut pun ade rase macam tu, patut bersyukur dengan ape yang aku ade, dengan ape yang aku alami sepanjang hidup aku, tapi..........

bile aku pk2 kan balik, rase tu datang bile aku tengok perkembangan hidup seseorang tu.. kenape aku kene rase macam tu? macam mane nak pupuk rase syukur dengan ape yang kite ade... hahahahaha pempuan memang ade rase macam nie ke? aku tengok laki relax je..

bukan semua mende aku rase macam tu, kadang2 tu.. aku kesian pulak dengan orang yang aku jeles tu, bile ape yang aku buat, die tak boleh buat.... hehehe time nie baru aku rase syukur sangat2 di lahirkan dalam keluarga nie. sebab ape? aku bebas... mak memang dah didik anak die berdikari dari kecil lagi.. aku bebas pergi mane yang aku suke.. mak slalu cakap " mak didik anak mak, ibarat layang-layang, terbang la tinggi mane pun... mak akan tarik tali bile rase hujan nak turun.. jangan salah gunekan kebebasan yang mak bagi."

mase macam nie la aku rase bersyukur, orang lain bukan senang nak dapat macam nie.. walaupun keluarga aku tak sesempurna keluarga orang lain. aku tetap bangge hidup dalam keluaga nie..

walau ape2 pun, aku tak suke amek kesempatan keatas orang lain, sesetengah orang tu, die kemain suke bile dapat kawan macam person yang aku jeles tu.. sebab? nak bangge die ade kawan macam tu, boleh mencapub... aku rase la... hehe

no matter what happens and will happen
life must go on
take it easy and enjoy your life

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...