Saturday, November 13, 2010

Selamat Hari Tua Dede...

secare sinopsis nye,, perkataan dede berasal dari perkataan "uda" yang kebiasaannye akan diberikan kepada anak ke empat dalam adik beradik, gelaraan ini telah pun di anugerahkan kepada syairah munirah, kerana telah menjadi anak ke4 dalam fimily aku..

so, di pendek kan cerite.. bile along dah ade, anak.. yang bermaksud, aku n adik bradik yang lain menjadi makcik n pakcik, pendek kan lagi cerite... hanna yang x pandai sebut perkataan yang panjang telah menggandekan semua orang punye name... hehe

so, aku mak ngah menjadi nYa2... so makde jadi lah dede... hahaha

panjang betul mukadimah... hehehe

ok, semalam merupakan hari lahir dede yang ke-18.. die telah dsuprisekan di kelas bersame dengan lecture n member2 die...

kat bawah nie gmba2 kat klas die, aku curi dari fb die...
 eje name ko cmtu ke? haha sala org kot..
lecture die...

sampai kat rumah pulak, kami memang dah rancang nak makan kat lua... mak nak blanje... disebabkan jalan yang jem... kami pun sampai lambat... masing2 dah kebulur... kami makan dekat area keramat.. x ingat pulak aku AU bape.. tapi blakang jusco...

aku odder kueh tiaw tomyam, sebab tetibe teringat kueh tiaw kat mee razak jitra pulak, yang menghampakan aku... x sedap langsung sebab die buat kuah wane putih macam sup.. geram betul.. so, aku pun tibai la chicken chop gg, n pau cket nasi lauk ikan bawal masak pedah yang mak n along odder..

lepas kenyang, tibe la mase balik rumah untuk melaksanakan agenda meniup lilin n potong kek... kek di taja oleh kak wani, sangat sedap... tiramisu dari cake sense...

hana yang sentiase ade pade semua orang pnye bufday.
 

ohhh... bile cakap pasal kek nie, n upload gmba... terase nak makan pulak...
ok.. we stop here!! lets eat the cake.... nyam2 :p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...