Monday, January 30, 2012

i have to love politics!


amekauuuu!!!!!!!!!!!!!!

memang tak boleh lari mane dah.. suka atau tak, perlu harungi juga untuk melepasi semester 3. ohhh man... mampus la aku.... apa mau buat nie... 

semester kali nie mula menyukarkan diri, baru 2 hari class, dah mula tak tenang.. asyik fikirkan assignment yang kali nie more to politics topic. huhhhhhh

sejujurnya, memang aku tak minat langsung hal-hal macam nie, ape yang sedang berlaku kat lua sane pun aku tak pernah ambil tahu. name2 menteri, jangan harap la aku nak tau. yang aku tau sekarang siapa perdana menteri je.. hahaha terok kan aku. langsung tak amek kesah. 

GMGA2013-Perlembagaan Malaysia  
modul nie membincangkan lebih terperinci mengenai perlembagaan malaysia, seperti undang2, pilihan raya, hak asasi manusia, pemerintahan kerajaan yang semuanya tak akan lari dari isu politik. ini adalah modul yang aku tarik dari semester4. so, aku sorang2 la masuk class senior. pertama sekali aku bersyukur alhamdullilah sebab bukan lect yang aku tak suka yang mengajar. kalau tidak mampus jugak aku nak buat assgmnt. tp malang tidak berbau. lect yang aku tak suka tu la yang akan tanda paper final. huaaaaaaaaaaaaaaaaaa :(  memang nak kene pulun kat carry mark habis-habisan. aku tak suka lect Encik M tu sebab die tu tegas sangat, nak jawapan perfect je. bayangkan la subjek "Asas Pentadbiran Awam" mase semester1 aku dapat carry mark 23/60. pulun habis mase final.  bernasib baik je result aku dapat C. nyaris2 nak repeat. huhhhhh.

so, untuk perlembangaan nie. ade 12 tajuk assgmnt. tapi lect yang pilih dan tentukan untuk setiap orang. redha je dengan tajuk yang di terima. :(



ape isu yang aku nak merepek sampai 40 PAGES?????????????? yang terkini aku dengar pasal kes anuar je la... huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :((((


class english pulak, dapat lect dari UIA, memang speaking London je la die.. madam wan memang best die ajar, tapi wat aku kecut perot dengan tugasan die la... mcm biase, mesti ade speech punye, writing test, listening test n role-play ( kne buat video) nak tanak sume kene jadi pelakon. hahahahaha 


class struktur politik pulak dapat prof. yang sangat baik hati... he's very humble n very nice person. ade 16 tajuk asgmnt... die bagi pilih sendiri... so, aku pun amek keputusan pilih tajuk berkaitan dengan kehakiman, senang aku nak cedok idea cket dari assgmnt perlembagaan. hehehe 


class ekonomi pun aku join senior, nasib senior class tu sume peramah.. aku pun tak kekok masuk class dieorang. ceria je n class yang paling kecoh. hahahaha semester lepas pun ade subjek ekonomi. kali nie lebih kepada makro ekonomi. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...