Monday, January 23, 2012

JEALOUS...


tipu lah kalau tak ada masunia yang tak pernah merasai perasaan nie. kan.. kan... semua orang mesti pernah punye.. so.... ape yang di Jealouskan tuuuu? hanya diri mereka saja yang tahu... hahaha selalunya jealous atau cemburu nie wujud bila kita tak dapat apa yang kita nak.. dan lebih senang lagi untuk dihuraikan.. kita ingin dapatkan sesuatu sama macam orang lain dapat. betul kan? tak kira lah dari aspek atau sudut apa skali pun.. mesti akan berkaitan dengan "someone" yang menyebabkan timbul perasaan tu...


hahahaha


ok... honestly, memang aku tengah merasai perasaan tu, cemburu dengan kehidupan mereka, cara mereka, segala-galanya lah, senang cite... tapi kalau orang yang lemah.. pasti akan leka dengan semua permaian syaiton tu... alhamdulillah, aku sedar kehadiran perasaan tu, dan terus muhasabah diri... kalau di ikutkan perasaan.. macam2 boleh jadi... 


ye, aku patut bersyukur dengan apa yang ada, bersyukur dengan setiap susunan kehidupan yang Allah telah tetapkan.. kalau aku masih ade perasaan tu, bermakna aku tak bersyukur lah kan... ishhh3... Ya, Allah.. jauhkan la aku dengan perasaan tu..


tapi..... kadang kala... jealous tu perlu bagi sesetangah perkara yang membawa kebaikan... yang kite perlukan adalah menjauhi perasaan jealous yang negatif... dan apa yang perlu kita lakukan setiap kali ianya datang adalah berfikir.. sama ada jealous yang harus dijauhkan atau yang perlu untuk diri.  



"tak perlu rasa JEALOUS dengan mereka yang sedang menambahkan dosanya, 
tetapi  JEALOUS  lah dengan mereka yang sedang bertungkus lumus mengumpul pahalanya."


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...