Tuesday, January 3, 2012

Cakap Sendirian

ok, nie memang perkara yang selalu terjadi . cakap sendirian macam orang gile . itu lah aku . tak kira lah ape je perkara sekali pun . mesti nak cakap sendirian. sama ada dalam hati atau bercakap seolah-olah ade orang yang sedang mendengar . tak tau la kenapa jadi macam nie . mungkin kah sebab aku seorang yang suka berpendam rasa . atau itu la sebenarnye hobi aku . hahahaha

ok, selalunya, aku akan cakap sendirian bila ada kemusykilan tentang sesuatu perkara . susah nak kategerikan perkara-perkara tu . apa saja yang terlintas,terdengar,terlihat pasti akan ade rasa tanda tanya . kebiasaannya, klau tempat awam atau ade orang , aku akan terkata dalam hati je , kalau sorang2 kemungkinan apa yang sedang bermain difikiran pastu akan tersebut dimulut.

jika berada dalam keadaan yang tak tenteram macam tension, bengang, marah, rindu sure aku akan ckp macam orang gile.. marah sorang2, gelak, senyum... kenapa ye? atau aku memang ade masalah mental.. hahahaha normal la kot.. xkan xde manusia yang mengalami situasi macam aku nie. 

satu lagi situasi yang sering aku buat bila nak bercakap dekat diri aku sendiri ialah dengan berdiri depan cermin dan luahkan apa je yang terbuku dalam hati. bile mengadap cermin selalunya aku lebih banyak bercakap untuk memotivasikan diri sendiri atau memarahi diri aku sendiri. hahahaha 

aku jugak selalu berdoa, jika aku sedang memikirkan sesuatu atau bercakap tentang seseorang atau rindukan seseorang. dia dapat dengar apa yang aku cakapkan dalam hati. memang mustahil kalau nak diukur dari jarak kilomiter, tapi tak mustahil dengan kuase Allah. aku cuma mahu dia tahu aku sentiasa mengingatinya dan merinduinya. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...