Friday, January 6, 2012

Konon2 je bz.. hahaha

ok, memang aku tanak tipu... selalunye rutin harian aku waktu pagi bila sampai opis.... duduk saja atas kursi, berangan.. kalau beli breakfast, aku makan la dulu... selalunye aku beli nasi lemak+kerang... yummy2... memang tu yang selalu aku beli, akak yang jual tu kalau nampak muka aku, xpayah nak tanye dah nak ape.. die sendiri akan bg tau aku "nasi lemak, nasi separuh ngan kerang". aku senyum je sambil sediakan wang kertas Rm1 tiga keping.

ok, selalunya jugak... bile dah xdaq reja... aku akan berangan sampai tertidoq.. bukan aku sengaja nak tidoq.. tp kadang2 je sengaja... bila xdaq reja dah... so, aku akan automatik bangun bila dengar tapak kasut mr.wong naek tangga sambil cari kunci dalam poket seluar die.. hehehehe

so,... semalam......  terlampau la bz, sampai xde mase nak buat rutin harian yang diceritakan di atas... kisahnye, ade la satu company nie... sepatutnye kami siap audit akaun die tahun lepas dalam bulan 10.. tapi disebabkan kesalahan mereka, tak dapat kami nak balance kan cash flow... bukan takat dua tiga hengget, tapi puluh ribu. yang menyukarkan kami lagi adalah, pengarah die xdapat nak kemukakan invois bagi beberapa urusniaga... so, memang susah la nak kesan kesalahan terhadap akaun tu... masalahnye lagi satu... company tu xpakai sistem peerakaunan yang sistematik macam UBS... die maen masuk debit, credit kat excel je... alahaaiiiiii..

mr.wong terpaksa mintak dieorang hantarkan akaun 2009 untuk kami check perbezaannya dengan akaun 2010... 1st round mr.wong buat dulu... setiap akaun payable n receivable... die check sume ok.. 2nd round die suruh aku check akaun menggunakan paper work yang die dah buat.. pening betul, mr.wong nie.. ikut suke die je nak conteng macam mane... dan untuk receivable punye paper work hilang pulak. die xtau mane die letak.. memang nasib aku la nak kene check satu-satu... hmmmmmmmmmmm....
nasib gaji  da up... hehehe




Sekian. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...