Sunday, October 17, 2010

Sejenak Ku Terkenang... :)

bile dok umah sorang2, xde idea nak buat ape selain dari online.. mule la rase rajin je jari nie nak menari2 kat atas keybord nie.. hehe. family aku g ipoh sebab hari nie konvo adik kak wani yangg last.. mak aku sejak due menjak nie, suke sangat berjalan, tu yang along ajak follow skali...

ok.. berbalik kepada tajuk entry kali nie.. sejenak ku terkenang, ape yang dikenangkan.. hehe banyak kemungkinan yang akan menjadi tekaan si pembaca... mungkinkah aku terkenang zaman sekolah? zaman poli? atau waktu aku kecil2 dulu.. ok guess la? 10saat dari sekarang..

okla, meh cine aku nak cerite...

sejak due menjak bertegangan dengan si teruna, rindu si dara nie bertambah lah dahsyatnye.. oleh sebab yang demikian, si dara ingan mengimbau kembali zaman2 percintaan si dara dan si teruna.. ini bertujuan menjadi pengubat rindu si dara dengan membayangkan si teruna sentiasa di sisi dan berasa baru semalam mereka bercandaran... hehehe

memang hobi aku suke ingatkan balik ape yang telah terjadi... terutama bila boring dan tak tau nak buat ape... lepas tu, mule la senyum sorang2, paling parah kalau mule bercakap sorang untuk mengulangi setiap dialog yang pernah berada dalam situasi tertentu... macam orang tengah angau je.. hahahaha

perkara yang aku suke bayangkan adalah tempat2 yang pernah aku pergi dengan abi.. tak kira la tempat rekreasi ke, kedai makan ke, mane2 je la.. antara tempat2 yang pernah aku lawati or kunjungi dengan b ialah......

1. Dusun Permai
sini ilaha kedai makan tepi sungai.. kalau pernah baca entry sebelum nie, aku pernah cakap. sni la tempat 1st date aku.. selain tu jugak, kami akan selalu ke sini bile nak tunggu tengok movie mid nite... terpakse la lepak kat cini dulu, tuk abiskan mase.

2. Lye Huat Garden
lebih dikenali sebagai Taman Kasih Sayang. 1st aku masuk mase baru2 kenal abi.. agak malu2 lagi mase tu. ingatkan b tipu aku, tapi memang betul dekat pintu gerbang die ade tulis taman berkasih sayang.. hehe second time aku pergi time bufday aku, kali nie paling best. sebab kami dah mesra, mase nie pulak abi pakaikan rantai kat leher aku.. mmmmmm... sangat romantik.. suke2.. hehe (ade pic, tapi xdapat nak upload, koleksi peribadi) berangan pasal nie la bayang wat aku senyum sorang2..hehehe

3. Muzium Padi
tempat nie jugak aku pergi 2 kali, skali dengan abi je, dah la sesat sampai mane tah, hehe nasib jumpe jugak.. mase tu kat tingkat atas tak berfungsi n kamere pulak abis betry, lagi skali dengan adik abi era n kawan die. muzium nie pun best jugak, sebab kalau naik kat atas seolah2 kite ade kat puncak gunung jerai.. boleh nampak seluruh alor star yang hanya digambarkan dengan lukisan.


4. Gua Kelam
sebelum nie aku penah da wat entry pasal gua kelam nie. jauh jugak perjalan ke sana, nasib bawak deny skali, takde la boring sangat. best sangat2, sebab mase nie, aku tengah gile nak jadi model, snap, snap, snap tak berhenti. sampai b dah berpeluh basah baju.. hehe se ingat aku jugak. mase tu aku ade jugak ngajuk ngan b sebab mara aku pegang lens camere sala... geram betul! pentingkan camere dari aku.. hahaha balik tu pulak singgah umah maksu n uncle.. dah yang kelakarnye.. punyela sakan bersembang time balik. sampai terlajak ke bukit kayu hitam... hehehehehehe

5. Bukit Merah LakeTown Resort
plan memang dah lame, mase nie aku tak balik beraye di ampang, raye haji je. malas nak balik, so, b ajak raye umah die. raye pertame tu duk umah je, raye ke2, pagi2 lagi da gerak, dah la aku bagung lambat, orang lain dah siap dah, hehehe malu sangat.. kami pergi berempat je, aku, abi, era n dikmad. sangat seronok, dah lame aku tak g main air macam tu, best la, seronok je bile ingat aku dok atas pelampung, b tolak. hehe lepas puas main air, kami g naik chairlift, b paling takut naik nie, hehehe aku suke tengok b takut, dok diam je, aku pulak suke doyang2kan.. bukan main mara lagi b.. hahahaha kami jugak masuk ecopark, macam zoo kecik la. paling kesian bile main skycycle.. cian tangan b penat mengayuh.hehe

6. Menara Alor Setar
lepas g muzium padi dengan era n kawan die. kami pergi sini pulak. selama 3 tahun aku kat jitra baru sekali tu la aku naik menara alor setar. same macam menara kl, tapi nie pendek siket la. kami naik tempan view je. x naik sampai tempat makan pun, yang bestnye, kat sine banyak angin sebab die bukan bertutup macam menara kl, memang boleh rase angin yang fresh la.. hehe


7. Kedai Nasi Ayam berempah
1st time aku makan pun aku dah suke, sedap2... kuah n sambal die lain, tak macam nasi ayam biase.. lokasi die kat kepale batas. abi memang suke bagi aku makan.. seronok sangat dapat abi, sebab aku boleh makan ape je... cakap je nak mam ape.. hehehe

8. Pizza Hut paling best
pizza hut jitra, memang best sebab mase nie time bufday aku, so... aku nak odder ape je pun boleh, kami berdua je, tapi penuh meja.. hehehe tq so much b.. sayang b sangat2.. lain kali nak lagi tau.. tapi pizza kat ampang pulak k.. hehe

9. QueenBay Penang
Hari nie paling best, aku singgah sp sebelum aku teruskan ke jitra untuk majlis konvo di polimas. hari jumaat, lepas b solat jumaat aku siap tunggu b untuk amek aku. tujuan nak g shopping. sebelum shping kami makan di TGI Friday, abi nak rase makan kat sane. turun naik aku kami pusing, beli seluar, baju, belt, kasut. hehe
balik dari penang kami g beli cincin yang aku pakai nie. sangat2 best.!!!

10. Pantai Merdeka
tempat nie xde la famous sangat, tapi cukup dengan satu lagu yang menggambarkan tempat tu dengan lirik " cinta kita di Pantai Merdeka......" aku tak pasti sape yang nyanyi. memang aku teringin nak g sini, dulu mase sem3 klas aku ade plan nak buat picnic kat sini, tapi tak jadi..so, abi pun bawak aku g sane. sempat jugak snap 2,3 keping.


















ade beberapa tempat lagi, tapi cukup la 10 dulu, nie la tempat2 yang selalu buat aku tersenyum n bercakap sorang2.. hehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...