Sunday, October 10, 2010

Kenape aku tak ikut

hahhhh...
pagi-pagi lagi umah aku dah memekak dengan suare hanna terjerit2...
dalam hati aku... "dah sampai dah budakk nie" aku masih berkeras untuk tidak membuka mate... maklumlah, semalam tito lambat, ari nie pulak ari last cuti, sok da stat keja balik.

bukak je mate, tengok muni sebok cari baju Hijau, iaitu baju famili day keluarga sebelah ayah, untuk pengetahuan, keluarga belah ayah aku memang suke wane ijau, klau ade pape perjumpaan, dinasihatkan pkai baju wane ijau, konon2 macam tshirt wajib bagi ahli keluarga keturunan Alias Ahmad (atuk aku).

mase nie aku ade lagi.

Hari nie dieorang plan nak berkumpul ramai2 kat sungai pangsun, tempat mandi manda. ingat tak time raye tu aku ade pergi sane mase raye ke3. adik beradik belah ayah memang semangat buat nie sume, terutama yang rajin handle ialah pakcu. adik beradik belah ayah aku sume ade 10 ke 11(ade kembar iaitu pak jang Li n pak jang Lan... ade peluang aku dapat anak kembar kawen nanti..hehehe). aku pun tak ingat. sebab aku tak berapa rapat sangat belah sane. kenape?? nanti aku citekan.

ok, mak aku dah siap2 masak nak bawak ke san, aku pun tak sempat tengok ape benda, yang penting sume orang sebuk masukkan barang dalam kete, aku memang dah cakap kat mak ari jumaat lagi aku tak mau ikut, sebab aku malas nak mandi sungai, malas nak tuka baju, lagi pun sejak2 bertudung nie, aku malas nak pergi mandi manda lagi, lagi satu alasan aku tak mau pegi n sebab nape aku kurang rapat dengan family belah sane sebab, aku takde geng, means, xde sepupu perempuan yang sebaya ngan aku or yang boleh bawak bersembang. yang atas or sebaya aku sumenye laki, paling besar lepas aku adelah adik aku muni tu... sebab ape? sebab aku lah cucu pertama keturunan alias perempuan.. lepas aku dilahirkan, baru la family lain dapat anak perempuan, ade tu, yang dah bederet 6 lelaki baru dapat pempuan sorang. macam mahsuri lak aku nie. hehehe

sekarang sepupu perempuan memang banyak, tapi sesuai kawan dengan gg n hanna la, bawah muni pun, aku ingat baru form3 kot. so, sangat tak best. bukan aku tak reti bergaul dengan sepupu laki, tapi maybe sebab jarang jumpe, so kekok cket. dan ade beberapa antara mereka dah kawen ade anak pun. tak kan aku nak gurau sende lagi, kang jeles pulak bini die. huhuhu

Perjumpaan hari nie jugak akan membincangkan trip nak g holiday d PD hujung bulan nie, aku rase holiday tu pun aku tak mau g.. heheh tapi tengok keadaan la, aku nak dengar dieorang punye plan dulu..

mase nie aku kat jitra.

klau tgk betul2 ramai kan laki, yang pmpuan tu kebnykan bini sepupu aku.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...