Saturday, October 2, 2010

Happy 1st Anniversary

Yahoooo......


Alhamdulillah,
dengan limpah dan kurniaNya dapat kita merasai kehangatan hari ini... Selamat Ulang Tahun Perhubungan kita b... walaupun usia perkenalan kita yang sebenar lebih dari itu, tapi tidak bermakne kita tak boleh rasakan kegembiraan hari ini jika tiada peristiwa yang menarik berlaku pada malam tanggal 2 Oktober 2009...

b ingat tak malam tu, ye.. malam 2 oktober 2009.. setahun yang lepas... masa tu mi dok kat rumah sewa jitra.. sebab mi masih belajar di Polimas. malam tu adalah malam pertemuan kita yang pertama. setelah hampir 3 bulan kita berkenalan hanya melalui SMS dan pada sebulan sebelum tu baru kita mula berhubung melalui panggilan.

b ingat lagi tak?? malam tu b datang rumah sewa mi dalam pukul 8 lebih.. b datang dengan harimau oren b.. masa tu mi nervous sangat. b dah sampai depan rumah. tapi mi tak keluar lagi.. mi ingat lagi, masa mi keluar je rumah, b pun keluar kereta nak sambut mi.. konon nak tolong bukak kan pintu, abi nak tahu? masa tu mi malu sangat-sangat. tidak terkata.. mi hanya gigit pipi mi dari dalam mulut untuk tahan senyum je..

b ingat tak masa malam tu b bawa mi makan dekat Dusun Permai. mi 1st time sampai sana. b kata kueh tiaw sup sana sedap, so.. mi pun odder tu, pada mula nya abi tak nak odder sebab b kata dah kenyang tengok mi..tapi bila mi ugut b.. mi tak nak makan jugak, baru b odder untuk b pula.. b ingat lagi tak kita dok mana masa tu? mi ingat kita dok kat meja yang dekat dengan kereta kita.. masa tu b banyak senyap dan senyum.. mi tahu. b mesti tak percaya masa tu mi ada depan abi kan.. :) terasa nak makan balik je kueh tiaw sup tu... rugi betul tak habiskan masa tu...

b ingat lagi tak? masa kita makan kat sana malam tu... tiba-tiba kawan b sampai dengan tunang dia.. b kenalkan kawan b, mi pun senyum ja.. b tahu tak masa tu apa mi rasa??? malu sangat, sebab baru jumpa dengan b, dah kantoi dengan kawan b yang lecture kat ILP. mi tahu, b pun malu kan...ish...

b inagt tak masa malam tu, jaz sebuk call mi sebab dia nak tolong belikan almari untuk mi.. almari mi roboh sebab terlampau banyak sangat baju.. mi pun malu pasal tu bila b bagi mi cakap dengan mama b siang hari tu time kita gayut. b nak tau? masa tu mi malu sangat cakap dengan mama, dah la sembang pasal almari mi yang roboh.. mi sangat terkejut bila b bagi mi cakap dengan mama masa siang hari tu.

malam tu, b makan sikit sangat.. tak habis pun kueh tiaw sup b, membazir je...lepas makan kita naik kereta... kereta bergerak tiada hala tuju... mi asyik pandang abi je masa abi sedang drive. sampai abi rasa malu kan..hahhh.. lepas tu, kita duduk lepak dekat tepi jalan kat depan kedai yang mengadap BSN (kalau tak silap) dekat tempat yang ada kerusi batu tu... kita duduk sembang kat sana.. lepas tu mi on lappy mi kat sana... malam tu jugak b bagi mi cd yang ada label "khas buat cik kembang". dalam sampul cd tu jugak ade sampul raya... b kata duit raya untuk belanja mi pergi langkawi.

malam tu jugak... b tertunggu-tunggu jawapan dari mi. b anta mi balik dalam pukul 10 kalau tak silap mi. masa dalam kereta bila da sampai depan rumah sewa mi, baru mi bagi jawapan yang abi nanti-nantikan. abi ingat tak masa tu abi cakap, abi takut sangat, takut jawapan yang keluar dari mulut mi mengecewakan abi. bila dah lama sangat dalam kereta, mi pun buat keputusan dan bagi jawapan "ye, mi terima abi seadanya, macam mana b terima mi" lega bila dah luahkan semua tu, kalau b nak tau, jawapan tu dah lama memang dah ada dalam hati mi, sejak kita kuat gayut masa malam raya. :) kalau la sempat mi snap gambar abi masa tu, dapat mi upload.. walau macam mana pun, wajah abi pada malam tu, masih segar diingatan mi.. rasa baru semalam mi lafazkan kata-kata tu. 

malam tu jugak, abi pulang ke rumah dengan keadaan yang sentiasa senyum dalam kereta kan... walaupun mi dah takde sebelah b, mi boleh bayangkan bila b cerita kat mi. mi pun seronok sangat malam tu.. kalau b nak tau, sebelum nak keluar dengan abi malam tu, sehari sebelum tu mi dah ajak jaz teman mi pergi beli baju kat Aneka. hehe masa untuk bersiap malam tu pula hampir 2jam sebelum abi datang. :D
mulai malam tu, saya yang bernama SYAIRAH AMIRAH KAMARUDIN telah pun menyerahkan hatinya kepada TUAN AHMAD FIRDAUS TUAN OTHMAN untuk dijaga dari saat itu, kini dan selamanya.. mulai malam itu juga, mi adalah hak milik kekal abi. begitu juga sebaliknya, setiap apa saja ujian dan dugaan kita harungi bersama tak kira pahit atau manis tetap akan menjadi kenangan kita selamanya.

dengan kehadiran b dalam hidup mi, banyak perubahan yang telah mi rasakan. mi teramat bertuah memiliki hati b,terima kasih atas segalanya, tunjuk ajar b dalam membentuk mi untuk mengenali diri mi sendiri. terima kasih banyak b.. cinta dan kasih mi tak dapat nak digambarkan, cuma yang perlu b tahu "setiap denyutan nadi yang berdenyut dalam diri ini, adalah denyutan cinta dan kasih mi untuk abi."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...