Friday, July 30, 2010

Durian

Dah 4 hari aku tunggu x sampai2...
dah kempunan aku...
ari tu dapat makan cket je..

tapi tadi... tengah kusyuk aku tgk tb.. tibe2 ade orang panggil depan rumah.. ayah balik bawak durian... 1 guni.. ade la dalam 9 biji...  pastu ade jugak petai n pucuk ubi... tapi aku dah x nampak ape dah.. durian yang aku serang.. boleh dikate kan buah paling aku suke durian la... buah lain aku kureng cket.. dulu time kat umah sewa.. dak2 umah tu suke mam mangge... paling suke eima n nurol... nurol suke mkan dengan colek die.. aku rase satu due je... die punye masam blh aku banyangkan walaupun aku tgh taip nie... masam sangattttt....!!!!


tapi tu dieorg, aku  kat sane.. susah nak dapat mam durian... penah jugak jaz bwak balik durian dari kampung die.. tapi.. bile nak makan pun rase x selesa.. sbb dak dalam rumah tu.. ade yang x ske durian.. ape tah lagi bau die.. last aku mam durian kat sane pun.. time g pasar malam sane.. ternampak pulut durian.. aku ape lagi terus mintak... bile dah mintak bru nak tnye harge... mahal jugak... durian cket je... xpelah.. nak buat camne.. gelojoh sgt... mkan je la... hehe


Aku x kesah durian jenis ape pun... tp paling sedap durian tembage la... selain dari buah tu.. aku jugak suke tempoyak.. yang diperbuat daripade durian... paling suke n jadi favorite aku... Sambal Tempoyak Udang... Mmmmm... marvellous!!!!!!! sedap x terhingga... terutame skali kalau mak yang masak... dah la udang... kesukaan aku jugak.. mkn byk mane pun aku x kesah.., makan berkali kali sehari pun xpe.. bile ckap pasal nie.. ade sorng kawan aku.. yang suke mak aku masak jugak.. iaitu jaz... die pun suke.. so... ternyate mmg sedap... dak2 lain pun suke.. tp sorng je x.. orang yang xske durian tu la.. hehe


Bukan tu saje... mak jugak suke buat tempoyak cilek.. means.. tempoyak yang mentah2 tu.. campo ngan cili cket. n ape ntah... lebih kurang macam makan sambal belacan... huhu... dah seminggu aku mam... x saba rase nak tunggu mak masak tempoyak udang... huhhhhhhhh


sangat sedappppp!!!!!!


yang nie pun aku suke.. asal ade udang sume
aku suke....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...