Wednesday, July 28, 2010

Aku Yang Tak Kenang Budi

ape kene ntah,
aku serabut...
aku xboleh dengar bile b kate aku sala..
sebab pilih die..

aku xboleh dapat ape yang aku nak..
ape.. die ingat aku mate duitan ke..
kaki kikis ke... xdpt ape yng die janji kan..
aku x kesah pn sume tu..

ape yang aku nak aku boleh usahakan sendiri..
bile die slalu ckp cmtu... ckp keje die trok..
aku xpatut untuk die..
aku tensen... so.. die buat aku pk..

pk kan mase dlu aku.. bukan aku nak ckp dlu aku dgn orang lain aku blh dpt ape aku suke
tapi... aku cume pk.. dulu ngan die, aku xgado pun ari2.. mmg la die bz.. asyik ngn kawan die.. tp tu yng buat aku x gado.. aku pk.. baik aku sorng diri dr pade aku asyik menanges ari2..

Aku dah buat keputusan yang bodoh sgt semalam..
aku tak tau macam mane aku bleh ckap yang aku blh idup tanpa abi..
aku pentingkan diri sendiri... aku lupe ape sume yang telah abi berikan kat aku...
aku lupe sume nye... aku terok... aku pempuan yang tak kengan budi...

bukan aku nak bagi abi merane.. tapi aku rase baik aku iundur diri..
klau setiap kali kami gado atas sebab aku x boleh ikut care die.. xblh nak bg ape yang abi nak...
aku bukan xmo bagi n ikut care abi... aku takut... takut ape yang pernah aku alami sebelum denagn abi jadi lagi.. tipu la klau aku cakap aku x sayang abi... aku teramat sayangkan die... aku xmo abi x dapat ape yang die nak bile dengan aku.. aku x sempurne macam pempuan lain.. aku lebih rela lepaskan abi.. aku yang rela tinggalkan abi walau pun aku tau keadaan die x stabil skang... aku xde niat nak lukekan or nak hancurkan ati die..  aku nak die rase hapi n dapat ape yang aku x mampu bagi dengan pempuan lain..

tapi... Cinta abi.. ternyata untuk aku... insan yang hina ini... walau macam mane pun aku berkeras.. abi tetap xnak lepaskan aku... sehingga saat tengah genting tu pun abi masih cakap sopan dan memujuk aku... yaallah.. teroknye aku..  walau macam mane aku cakap pun.. abi teta tenang... x sepatah pun perkataan yang kasar dikeluarkan kepade aku... aku masih tidak sedar mase tu...

Bile aku ingat kan kembali saat aku bersame yng dulu... brape byk perkataan kesat yang ku terime.. aku bute.. aku terlalu ikut perasaan.. aku pempuan yang tak kenang budi... sememang nye aku x sepatutnye untuk abi... insan yang cukup sempurna buatku... Ape pun yang terjadi... abi tetap kan selesaikan dengan care baik..

Abi,,,, umi  mintak ampun dari ujung rambut mi sampai ujung kaki... ampunkan slah silap mi kat abi..
mi pempuan yang x kenang budi n jase yang b korbankan untuk mi... mi bute.. x nampak sume tu... b sanggup buat ape saje untuk mi... x kire la kne mara ngan sape pun.. b tetap akan buat jugak untuk mi... mi tau.. janji n sumpah mi x bermakne lagi buat b... mi sendiri dah hancurkan kepercayaan mi kat b.. mi kesal ape yang terjadi.. mi yakin, yang mi perlukan b dalam idup mi.. mi perlu kan b setiap saat mi.. mi perlukan b untuk isikan keceriaan hari2 yang mi lalui.. mi tak tau nak bg ape lagi untuk b pengang.. mi tau.. abi amat terluke dengan kejadian semalam.. mi kesal b.. klau b ade depan mi skang.. mi akan sujud depan b. maafkan mi b.maafkan mi b.. maafkan mii...................... mi la pempuan yang x kenag budi... mi pempuan yang kejam...
mi tau.. byk mane pun air mate mi mengalir untuk mengharap maaf dari b.. bukan mudah untuk b ilangkan rase sakit di hati b.. 

maafkan mi b,
maafkan mi.... sebab mi tak hargai sume perngorbanan yang b dah buat..

maafkan mi............... :'( 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...