Friday, December 31, 2010

Kawan baru sebagai kakak ku.

Sebelum memohon untuk menjadikan diri ini seorang yang bergelar "student" semula.. aku dah mula cari orang yang sedang melanjutkan pelajarannye kat tempat yang aku nak apply tu.. alhamdulillah, aku ditemukan dengan seorang student sane yang baru je abiskan sem2 die.. jangan tanye la macam mane aku leh kenal die. aku sendiri pun tak ingat. hehe yang pasti aku search kat google.. pastu jumpe fb untuk student plk uum kampus kl..


dan secare rambang je aku klik pade salah seorang... aku mule msg die melalui fb.. malas nak add sebab tak kenal lagi.. baik betul akak nie. die jawap semua ape yang aku tanye.. die pun macam tak kesah pun kalau aku tanye banyak.. bile aku dah dapat surat tawaran plk uum kampus kl.. same ngan akak tu.. aku pun add die sebagai kawan aku, dan jugak sebagai rujukan untuk aku lebih bersedia nak masuk belaja nnt...


name kat fb die Jas Umar... so, aku panggil die kak jas je.. die panggil aku adik, sebab de tua 3tahun dari aku.. lepas dah add kak jas.. aku xguna msg dah.. trus chat je.. banyak jugak yang kami bual kan.. sume nye pasal aku nak sambung study kat tempat yang same dengan die.. kak jas nie, dah keje kat putrajaya, umah die pun kat sane.. die duduk ngan adik die je.. jauh jugak la die nak g klas kat kampung pandan..


pagi tadi aku chat dengan die lagi.. die tanye.. aku dah ready ke nak masuk blaja.. aku rase tak saba adelah.. die cakap, die baru je dapat result sem2 semalam, kemain takut lagi die nak bukak.. boleh tahan jugak result kak jas nie.. sem 1 n sem2 result die atas 3.00... kire dahsyat jugak la akak nie.. bukak senang kot nak stady subjek yang banyak membace...


nie adelah salah satu cabaran yang aku kene tempohi untuk tahun 2011... blaja rajin2, dan terus belaja... kak jas pun dah siap doakan untuk aku supaya aku dapat result lagi gempak dari die.. die jugak banyak nasihatkan aku, untuk pilih kawan yang rajin study n focus bile dalam kelas...


kak jas kate, lect ramai lelaki... sorang je pempuan.. die jugak cakap kalau lect pempuan senang dapat markah.. hehe yeke.. bagi aku lect pempuan la yang cerewet n kedekut nak bagi markah.. hehehe ape2 pun aku kene lah tengok sendiri lect2 yang kak jas maksudkan..


iyaahhhh.... tak sabar lo...

boleh ke aku bawak nanti cos yang aku amek nie.. jauh betul terpesong.. hehe
harap2, aku tak salah buat pilihan, dan akan berjaye macam orang lain jugak..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...