Thursday, June 24, 2010

Mulutku

haaaaaaiii.................
mulut oh mulut kenape ko banyak cakap...
macam mane aku x banyak cakap engkau yang suro cakap...

Story ari nie pasal mulut aku yang selalu dan terlampau banyak cakap yang membuatkan orang lain saket ati dengan perkataan yang dihasilkan oleh mulut ku ini... aku pun tak tau kenape mulut aku selalu sangat telepas cakap yang tidak sepatutnye... bukan aku tak pk sebelum cakap... tapi ape yang keluat dari mulut aku tak semua aku maksudkan begitu... ape pepatah melayu... " kerana mulut badan binasa..." hahaha
bukan takat binase.... dah bebise dah nie... bile aku salah cakap... i will say sorry... but... mayb sesetengah orang dah muak dengan perkataan "sorry" sebab tu yang die boleh jadi panas dengan ape perkataan yang tidak sepatut nye aku cakap time tu...

alahaaaaiiiii mulut....
macam mane aku nak bagi mulut aku tak kan keluarkan perkataan yang boleh menyakitkan ati orang????
macam mane??? aku pun pening pk kan... aku nie terok sangat ke... haaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
ntah la.... ikutkan ati malas nak pk... tapi aku kene pk kan jgk... sebab aku xmo "pisang berbuah dua kali"...
tapi yang pastinye aku dah banyak kali bagi pisang tu berbuah-buah... hehehe

aku kalau boleh... tak mau ade orang terase ati pun dengan ape yang aku cakap... kadang2 tu... gurau pun boleh jadi salah paham...  bile dah salah paham... melarat lah... ( ishh ape yang aku merepek meraban nie... haha abaikan saja... ini sume duniawi je..)

p/s : ape yang penting dalam sesuatu perhubungan adelah keikhlasan, timbang rasa dan saling paham memahami... tak kira lah hubungan suami isteri ke... sedaremare ke... kawan2 ke... atau sape pun yang pernah kite kenali... Oleh itu... awasi gerak geri mulut anda sebelum bercakap...

denagn itu.. saya akhiri story ari ini dengan serankap pantun..

pergi pasar membeli ikan
ikan  dimasak oleh pak alan
tersalah kata harap dimaafkan
semoga hubungan akan berkekalan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...