Wednesday, June 30, 2010

2 hari menjadi mak kepada adikku dan nenek kedapa anak buahku

mulenye semalam... aku stat jadi suri rumah tangge sepenuh masa... hehe

mak aku kene g jage nenek aku kat cheras... xde sape yang boleh diharapkan lagi... adik beradik mak ku masing-masing ade hal sendiri... oleh sebab itu lah mak aku kene jage buat sementara waktu sementara makcik ku yang slalu menjage nenek pulang ke kedah melihat suaminye yang sedang nazak... takziah mak ila...
jam setiap pagi ku kunci 6.30 am bukan sahaja bangun untuk solat subur... tapi selepas solat aku terus ke dapor untuk menyediakan brekfast adik ku GG yang akan ke sekolah agama.. selang 20 minit GG pergi sekolah... Hanna (anak buahku) datang dihantar oleh mummy die... tapi semalam aku xdelah masak sangat sebab lauk kenduri ade lagi... so aku panaskan je la n masak nasi je.... penat jugak nak jage hanna nie... main tu la, nie la.. mandikan die... paling aku x tahan bele...die pooh pooh.... bau die harum semebak.... (hanna2... cian mak ngah tau) malam kami makan luar... along n kak wani bawak kami adik beradik makan mcd kt petronas ampang point...

masuk ari nie... pagi macam biase lagi... tapi kali nie hanna datang awal pulak.. along yang hantar sebab mummy die ade meeting... pukul 9 hanna tito baru lah aku stat masak nasi... goreng ayam... bile aku nak blande cili.. tapi cili xde... aduhhhhhh.... geram la.. tengah semangat nak masak ade je penghalang... aku kua g kedai yang berhampiran beli cili sementara hanna n adik ku muni(de-de) tito dibuai mimpi aku sendiri pun xtau...x sempat tanye dieorang lagi...hehe balik dari kedai aku teruskan usaha ku untuk masak ayam goreng cili,telor dada goreng dan sayur masak ape aku pn x pasti... 

sebelum nak masak sayur tu aku da search kat tenet macam mane nak masak sayur goreng... (hehe teruk kan aku... nak masak sayur pun x reti...) sedap jugak aku tengok sayur tu.. hanna memang seku makan sayur... die kate besh... aku x tanye pun sedap ke x.. hehe nampak sangat aku masak sayur tu sedap... hehe muni kate pun sedap... aku maen boh je... blasah je.. asal ade rase sudah... habes hanna makan... sume carrot die kutip... aku masak pun x banyak sebab x pandai nak bajet... 

Penat jugak masak nie... hampir dua jam aku dok kat dapor...  best jugak.. tapi aku kene banyak belajar lagi.. xkan nak masak kat rumah mak mentua nak bukak tenet... hehe

mak mayb balik malam nie, tapi kalau malam nie mak x sampai rumah jugak maknenye sok aku kan jagi suri rumah tangge lagi.. huhhhhhhhhhhhhhhh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...