Saturday, November 5, 2011

Raya kah esok?

sebut je raya aidil adha/haji/korban... mesti terbayang lembu. kan?? kan?? xpun bayang sup tulang ke or ape2 sup la... kalau dikenang balik masa kecik2 dulu... raya korban la masa tuk tengok lembu secara dekat.. dan semestinya dikampung lah... walaupun kampung ku tak jauh mana pun. tapi ia nya tetap kampung ok. huhhhh 
pagi-pagi raye kalau dah sampai kampung mesti sebuk nak pergi masjid tengok lembu... dulu ade jugak dlm 20ekor memang banyak la budak2 berkeromon kat sane nak bagi lembu makan.. aku jugak ingat dulu aku sebok petik pucuk ubi tepi sungai sebab nak bagi lembu makan.. hehehe 


selalunya kalau raya, mesti kite sebok buat persiapan raya kan.. tak kira la raya apa pun.. tapi bagi aku raya korban tak akan semeriah raya aidilfitri. kenapa ye? ntah.. mungkin memang dah keluarga aku jenis macam ni kot. bukan macam orang kelantan or terengganu, mesti meriah.


apa pun, bersyukur sangat sebab raya jatuh pada hari ahad. so, isnin cuti lah.. hehehe yeaaahhhh tu yang paling aku suka... dapat la cuti lama siket... boleh lah hari isnin tu merehat2kan diri... boleh ke nak rehat? study apa macam? hahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


tapi yang penting... ISNIN is public holiday...... hohohohohh :p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...