Saturday, April 16, 2011

K.A.W.E.N


kawin adalah proses pemaduan dan penggabungan sifat-sifat genetik untuk mewariskan ciri-ciri suatu spesies agar tetap lestari (disebut reproduksi) . Proses ini seringkali menghasilkan dimorfisme di dalam suatu spesies sehingga dikenal adanya jenis kelamin jantan dan betina . Keadaan dalam perkembangan terbentuk pula sel-sel yang terspesialisasi berdasarkan tipe seksual, dikenal sebagai sel kelamin . Untuk jantan biasanya disebut sel sperma dan untuk betina disebut sebagai sel telur (ovum).


tajuk entry memang dah best dan menggairahkan . tapi mukadimah pasal maksud kawin dalam biologi . memang membosankan la kan , sebab kite nie bukan arif sangat pun dalam bab tu . tapi akan jadi sangat tertarik dan menarik bile cite pasal kawen antara perempuan dan lelaki . hehehehe


mule la nak update entry pasal miang nak kawen nie . ahaks .


opsss , salah ok . entry nie bukan untuk aku umumkan tarikh aku nak kawen . tapi saje bile rase kawen tu dah datang bertandang dihati akan tetapi masenye belum sesuai untuk direalisasikan . klau tanye orang yang sedang hangat bercinta . pasti soal kawen terkeluar jugak . semua orang mesti penah pk kan nye, x kire la da ade kekasih atau tak . mesti punye lahh .


tipu la kan kalau cakap tak penah pk langsung pasal kawen . budak kecik pun pandai maen permainan kawen2 dimana mesti ade salah seorang yang jadi mak , yang jadi ayah , ade pulak yang nak jadi kakak or baby . dari situ pn dah boleh cakap yang semua orang ade rase nak kawen @ berumah dan tangga . hahaha


ok . senang cite dan dipendekkan cite . niat dihatiku taknak berpisah berjauhan , tapi apakan daya seru belum sampai . hehehehehe . kalau ikut hukum kawen . aku nie dah tergolong dalam kategori harus kawen . hahaha harus kepada orang yang tidak ada dorongan dan keberatan untuk menikah dan ini merupakan salah satu hukum awal pernikahan . so... tak salah lakan kalau aku ade rase nak kawen tu . hahahaha


cakap memang senang , nak melaksanakan tu yang payah . lagi bertambah tanggungjawab , fikiran budak-budak mude bile cakap pasal kawen memang nak seronok je . takde pun nak pk ape yang akan diharungi bersama nanti . tu la banyak kes cerai berai sekarang nie . sebab utama , tak pk panjang sebelum kawen .


uiittt.. harap dijauhi la perkara tersebut dari aku . tapi aku percaye . kalau masing2 love n trust each other . semua masalah dalam rumah tangga boleh diselesaikan . cewahh... macam aku dah kawen pulak... hahahaha


3 tahun lagi...


insyaallah , lagi cepat lagi bagus.. takde la rase rindu nie asyik terpendam je.. aku nie pulak jenis tak reti nak luahkan rindu terpendam tu . sebab tu abi nampak aku relax je macam tak rase pape walaupun dah 5,6 bulan tak jumpe . hehehehehe sifat semula jadi .


akan setia menunggumu,
mengetuk pintu rumahku,
bersama orang tuamu,
untuk melamar hatiku.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...